tirsdag 17. juni 2008

Bygdedag ..














Søndag var dagen med stor D for bestefar og bestemor. Da passet vi Alexander og Tobias så foreldrene kunne trene hund i skogen. Været var så som så men vi tenkte at bygdedagen ville vi gjerne ha med barna på, vi synes det er så fint å se hvordan folk levde før i tiden, hvordan de gjorde ting osv. Der var også hester,høner,sau m.m. Han bestefar gikk på stylter og Alexander danset etter toradeklubbens musikk og fikk masse oppmerksomhet hehe. Tobias prøvde de gamle sengene inne i Narvestadhuset, nesten så de var for korte for han også. Kia var med og fikk sett en Norsk bygdegård, ikke ulik hva dem har hjemme i Finland. Alexander fikk ri også, nå er han i underkant av 14 mnd men fikk hjelm som passet, a bestemor hadde ett svare strev med å følge hest og unge..heh eh puh.. Da de kroppslige utskeielser var unngjort kjøpte vi oss hjemmelaget saft rømmegrøt og vafler nam..Alexander var så tørst at han skviset i stykker pappkruset så det bare kom en tynn stråle ut..kanskje like greit da det som oftest kommer masse på en gang. Det var ett rom som hete Elisabethkammerset..da tenkte jeg at "er det her hun holder til min svigerdatter når hun ikke er hjemme" he he...Jeg har lagt ut bilder av dagen vår på bygdemuseet. Vi tok så mange bilder ute og inne så det var vanskelig å velge. De står litt hulter i bulter, men jeg vet ikke hvordan jeg får lagt bildene finere, kanskje noen har noen råd og hjelp til meg?

5 kommentarer:

Get Weiler sa...

Du får sende det på mail til oss ;o))Herlige bilder fra Bygdedagen,vil gjerne ha kopi,du vet å skrive/gjenfortelle,ler meg ihjel ;o))

Klem

ps:Måtte du avsløre hvor jeg holder hus når jeg ikke er hjemme,får finne meg et nytt Elisabethkammers,ha ha ha

Midnattsola sa...

Hei! Så flink du er til å tove og strikke! Kommodene var kjempefine! Så heldig du er som har blitt bestemor i så ung alder! De er heldig de barnebarna som har besteforeldre som har tid, lyst og energi til å følge dem opp. Og foreldrene er heldige som får en hjelpende hånd...=)

Ser ut som du har lagt bildene i midten på de forrige innleggene; valgt MIDTEN på utforming, og trykket på at skriften også skal være i midten. Men det er visst vanskelig å forandre når man først har laget innlegget, tror jeg. Gjør ingenting, det, det er bra som det er=) Ha en fin dag!

Mia sa...

Hei Lisemette, og takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Bloggen din er ny for meg, men veldig hyggelig å å funnet den.

Angående bilder og tekst i bloggen min må jeg bare si at jeg er ingen ekspert på data, men kan gjerne fortelle hvordan jeg lager innleggene mine. Jeg bruker Safari, laster opp alle bildene først (jeg velger alltid det største mulige bildetformatet, og begynner med det nederste bildet først etc.) og når alle er lastet opp lager jeg bare mellomrom mellom bildene, hvor jeg skriver tekseten. Så lager jeg alltid et ekstra mellomrom mellom teksten og bildet under den (slik at teksten ikke kommer for tett oopptil bildet). Jeg har alltid laget innleggene min på den måten, og kan heller ikke noe annet... Jeg ser at du har flere bilder ved siden av hverandre, hvordan man får det til vet jeg ikke, men velger selv å vise et bilde av gangen.

Hvite møbeltrekk er kanskje ikke de mest praktiske i utgangpunktet når man har dyr, men jeg har hatt katt og hvit sofa i hus samtidig (har dessverre ikke katten mer pga allergi i familien). Trekkene er jo løse og blir vasket med jevne mellomrom. I sofaen har jeg også et hvitt vatt teppe som er enda greiere å hive i vaskemaskinen (og blir vasket oftere enn putetrekkene).

Fabrikken sa...

Det så kjempegøy ut :)

Klem fra nr. 5

NIB sa...

Hei!
Ser det er over 3 mnd siden du la ut innlegg, så derfor tar vi deg av rollen på NIB. Du er hjertelig velkommen tilbake, hvis du begynner å blogge igjen:)